اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

قزوین در گروه استان‌های نگران کننده فلج اطفال قرار ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در استان‌هایی که اتباع خارجی بیشتر ورود پیدا کرده و ساکن می‌شوند امکان دارد فلج اطفال انتشار یابد، اما چون استان قزوین جزو این استان‌ها نبوده در گروه استان‌های نگران‌کننده قرار ندارد.

قزوین در گروه استان‌های نگران کننده فلج اطفال قرار ندارد

منوچهر مهرام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از قزوین با اشاره به تزریق واکسن فلج اطفال به کودکان زیر 7 سال در استان اظهار کرد: هر چند سال یک بار واکسن یادآوری فلج اطفال به کودکان زیر 7 سال تزریق می‌ شود اما با توجه به اینکه برای تهیه این واکسن محدودیت‌هایی در کشور وجود دارد برای تزریق این واکسن به کودکان، استان‌های کشور تقسیم‌بندی شدند.

وی افزود: اولویت در این طرح نیز با استان‌هایی است که احتمال بیشتری برای موارد ورود از خارج کشور وجود دارد، مانند استان‌های مرزی که اتباع خارجی ساکن می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: در استان‌هایی که اتباع خارجی بیشتر ورود پیدا کرده و ساکن می‌شوند امکان دارد این بیماری انتشار یابد اما چون استان قزوین جزو این استان‌ها نبوده در گروه استان‌های نگران‌کننده قرار ندارد.

مهرام تصریح کرد: کودکان متولد 95 به بعد که واکسن تزریقی فلج اطفال را دریافت نکردند تا قبل از 7 سالگی فرصت دریافت این واکسن را دارند. البته به این نکته نیز باید دقت داشت که واکسن فلج اطفال تزریقی یک نوع واکسن غیرزنده بوده و نیاز نیست تمام کودکان این نوع واکسن را دریافت کنند.

وی گفت: نوع خوراکی برخی از واکسن‌ها مانند واکسن فلج اطفال با توجه به اینکه نوع زنده بوده و به دلیل ایجاد ایمنی گوارشی و فعال بهتر از نوع تزریقی آن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تمام کودکان از بدو تولد واکسن فلج اطفال خود را به صورت قطره خوراکی دریافت کرده و می‌کنند قطع به یقین نگرانی بابت دریافت نکردن نوع تزریقی این واکسن وجود ندارد.

مهرام یادآور شد: برخی از استان‌ها از جمله تهران و البرز که پذیرش بیشتری برای سکونت اتباع خارجی دارد در اولویت تزریق واکسن فلج اطفال برای کودکان زیر 7 سال قرار گرفته است زیرا ممکن افرادی از خارج کشور وارد این استان‌ها شده و به دلیل عدم دریافت واکسن مذکور موجب انتشار بیماری شوند بنابراین  نگرانی در این استان‌ها بیشتر است.

انتهای پیام/77010/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول